Literárně-dramatický obor
Základem výuky a prostředkem výchovy jsou tvořivé činnosti dramatické (pohybové, mluvní), přednesové, slovesné a hra s loutkou. Literárně-dramatický obor (LDO) rozvíjí specificky dramatickou múzičnost dětí, mládeže i dospělých, tj. schopnost vnímat a tvořivě zobrazit v čase lidské chování a jednání. Dramatická výchova je nástrojem rozvoje uměleckých vloh k divadelní a slovesné činnosti. Jako průprava prolínají všemi stupni studia techniky pohybového, mluvního a hudebně-rytmického projevu. Vybavují žáky potřebnými dovednostmi pro přirozený, kultivovaný, tvořivý výraz. Součástí výuky v LDO jsou i základy historie dramatické a slovesné tvorby, návštěvy vybraných divadelních a filmových představení, výstav, koncertů a kulturních památek.
Odborně vedená výuka v dramatickém oboru napomáhá včas podchytit nejtalentovanější jedince a připravit je ke studiu herectví, režie, dramaturgie, divadelní vědy, scénografie, loutkářství, organizace divadel, učitelství literárně-dramatického oboru na odborných středních a vysokých uměleckých školách, filosofických a pedagogických fakultách.
Předměty literárně-dramatického oboru
- přípravná dramatická průprava
- dramatická průprava
- herectví a dramatika s loutkou, pohyb a rytmika
- přednes
- sólový loutkářský projev a přednes
- výtvarné a loutkářské technologie a scénografie
- tvůrčí psaní
- divadelní tvorba
Učitelka
- Mgr. Lenka Adamcová
Práce v LDO ZUŠ je připravována jak z hledisek potřeb společnosti, tak i z hledisek vývojově psychologických a odborných. Tomu odpovídá také konečný, výchovně vzdělávací cíl oboru, tj. harmonický rozvoj osobnosti člověka
- jeho tvořivého a odpovědného přístupu k životu,
- jeho schopnosti osobitého a kultivovaného uměleckého projevu v oblasti divadelní,přednesové či slovesné,
- jeho poučenosti o specifice oboru (vývoji, druzích, funkcích) a z toho plynoucího zájmu
- aktivně uplatnit nabyté vědomosti a znalosti v kulturním životě naší společnosti.
Z hlediska tohoto cíle je zpracována celá struktura výchovy a vzdělávání v LDO ZUŠ.